לקוחות הם דבר חשוב בכל חברה. בחברת תעופה קוראים להם נוסעים; הרופא קורא להם פציינטים; אצלנו הם נקראים תלמידים. והתלמידים והתלמידות האלו הם הלקוחות שלנו, המגיעים אלינו כבר למעלה משלושים שנה כשהם בצומת קריטי בחייהם. נקודת זמן זו היא שתקבע במידה רבה את תחום ואת מסגרת הלימודים האקדמיים שלהם, ובעקבות זאת גם את תחום העיסוק שלהם במהלך עשרות השנים הבאות. וזה מטיל עלינו אחריות מיוחדת, אישית ומקצועית כאחד.

יש פרסומת ידועה ללוטו בארה"ב – "כל שאתה צריך הוא דולר וחלום!". החלומות של התלמידים שלנו הם אלו שאנו מצווים לעזור להם להגשים. הדרך לעשות זאת היא לתת כלים אפקטיביים ככל הניתן למימוש הפוטנציאל הטמון בכל תלמיד ותלמידה, ולאחרונה, עם ההתפתחויות החשובות במדעי המוח, גם להגדיל את פוטנציאל זה.

הסיוע במימוש חלומו של כל לקוח-תלמיד שלנו מושתת על שני אספקטים עיקריים. הראשון הוא הדידקטיקה, קרי, פיתוח אמצעי למידה אפקטיבים ויעילים, וככל הניתן מהנים. הדידקטיקה קובעת מה נלמד ואיך, וכן באילו אמצעים נוספים ניתן להשתמש כדי לשפר את תהליך הלמידה – משחקים למשל. האספקט השני הוא הפדגוגיה. ללא מורה כמעט ולא יכול להתרחש תהליך למידה. המורה הוא המתווך האנושי בין הדידקטיקה לבין התלמיד. הוא זה שאיכפת לו מהתלמיד ומההצלחה שלו. הוא זה שזוכר ומבין היטב שאנו מלמדים תלמידים, קרי, בני-אדם השונים זה מזה, ולא מלמדים סתם את החומר. המורה הוא דמות שמחליפה תפקידים לפי הצורך: הוא הידען והמסביר (כדי שנבין את החומר); הבדרן בכיתה (שלא נירדם); ההורה (שתהיה מסגרת); סב/תא (שתמיד יבינו אותנו); אח גדול (שיהיה על מי להישען) ועוד ועוד.

עם האחריות הזאת אנו באים כל יום לעבודה. כולנו, כל עובדי החברה כאחד. ועם האחריות הזאת כולנו הולכים לישון כל לילה.

שיהיה בהצלחה לכולם!

שם לוי
מנכ"ל קבוצת High Q